E-Posta Pazarlaması Hakkında Uygulamanız Gereken Stratejiler
E-Posta Pazarlaması Hakkında Uygulamanız Gereken Stratejiler
E-posta pazarlaması da önemsiz gibi görünse de oldukça başarılı geri dönüşler elde edebileceğiniz pazarlama stratejilerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Uzun zamandır kullanılıyor olmasına rağmen, markaların zaman zaman bu pazarlama yönteminde gözden kaçırdıkları detaylar olabiliyor. Şimdi sizler için e-posta sağlayacılarını seçerken bütün servis kullanıcılar için oldukça önem taşıyan stratejileri bir araya getirdik. Dilerseniz hemen açıklamaya başlayalım.
1-Otomatik E-posta Gönderimi
E-posta servis sağlayıcısının en önemli hizmetlerinden bir tanesi de otomatik mesaj gönderimine olanak veriyor olmalarıdır. Bu özellik perakendecilere özel durumlarda ya da daha önceden belirlenen şartlara göre e-posta gönderilmesini sağlamaktadır. Örnek vermek gerekirse; otomatik ‘Hoşgeldiniz’ mesajı sayesinde, kullanıcılara kayıt oldukları zaman kolaylıkla onay mesajı gönderebilirsiniz. Kullanıcı e-postayı onayladıktan sonra gönderilecek olan ikinci bir e-posta ile alışverişi için yüzde 10 gibi bir miktarda indirim çeki kazanabilir. Bu akışa çeşitli e-postalar eklenebilir ve bu sayede sipariş onayı ve kargo gönderim bilgisi gibi e-postalar da bu kullanım listesine eklenebilir.
2-HTML Uyumlu Tasarım
Hemen hemen tüm servis sağlayıcılar e-postaları düz metin ya da HTML biçiminde gönderir. En iyi servis sağlayıcılar HTML ve CSS kullanma şansı sunarak, alıcının kullandığı cihaza uygun tasarımlar sağlamaktadır. Bu yöntemlerin en verimli ve başarılı olanı ise mobil cihazlara optimize edilmiş e-posta tasarımlarıdır.
3-Gelişmiş Liste Geliştirme
Servis sağlayıcıların sağladığı ana hizmetlerden bir tanesi de e-posta abonelerinin eklenmesi ve abonelikten çıkartılması çalışmasıdır. Kullanacak olduğunuz bu sistem, geçersiz e-posta adreslerini listeden çıkartma gibi çalışmaları siz zahmet etmeden ve zaman harcamadan kendiliğinden yapabiliyor olmalıdır.Ayrıca tüm bunların yanı sıra optimize etme ve abonelik değişiklikleri gibi çalışmalar da kesinlikle otomatik olarak yapılabiliyor olmalıdır. Bu sayede abone listeniz her zaman güncel kalır ve geri dönüş oranınız yüksek olur.
4-Uyumlu Çalışma
Kullanılan diğer sistemler ve servislerle uyumlu çalışan bir e-posta pazarlaması daha etkili ve başarılı sonuçlar elde etmenizi sağlar. Servis sağlayıcılar farklı uygulamalar ile bağlantı kurmayı kolaylaştıracak seçeneklere mutlaka sahip olmalıdır. Örneğin Google Analytics’e yapılacak bir bağlantı ile e-postaların açılması ve dönüşüm oranı takip edilebilir olmalıdır. Bu sayede çalışma veriminiz artacaktır.
5-Özel IP adresi
E-posta pazarlaması sektöründe özel internet protokolü adresi ile sadece size özel e-posta gönderimi yapılmaktadır. Kendinize ait özel bir IP adresine sahip olmanız e-postanın ulaşımını artırır. Bu durum yüksek rakamlarda e-posta gönderimi yapan şirketler için büyük bir önem taşır.
6-Gönderim Desteği
E-posta pazarlaması çalışmalarında mesaj doğrudan ulaşmadığı zaman herhangi bir işlevi olmaz ve çalışmanız boşa gider. E-posta pazarlamacıları bu durum karşısında tecrübeli olmasa bile servis sağlayıcılarının öyle olması gerekir. Bu konuda size destek olabilecek servis sağlayıcılar ile çalışmaya kesinlikle dikkat edin.