Sağlık Sektöründe Güçlü Bir Dijital Pazarlama Stratejisi için 6 İpucu
Sağlık sektörü sürekli olarak bir sonraki teknolojik gelişmeyi takip etmektedir. İster yeni, gelişmiş bir tedavi, ister çığır açan bir servis olsun, isterse de doktor uzmanlık alanlarının genişlemesi olsun, sağlık kuruluşları her zaman hastalar için daha yüksek düzeyde bir bakım sağlamak için çalışmaktadırlar.
Diğer endüstrilerin aksine, sağlık hizmetleri geniş bir kitleye hizmet vermektedir. Ve bugünün tüketicileri her geçen gün aplikasyonlara ve web sitelerine daha bağımlı hale geliyor. Aslında, artık hastalar sağlıkla ilgili kararlarını vermek için web sitelerine gittikçe artan bir oranda güveniyorlar.
Bu nedenle, dijital pazarlamayı etkin kullanmak ve kuruluşunuzu değişimin ön safında tutmak, hatta online olmak oldukça önemlidir. Aşağıda yer alan 6 ipucu ile hastalara ulaşmanıza ve günümüzün hasta odaklı pazarında potansiyel müşteriler elde etmenize yardımcı olacak güçlü bir dijital pazarlama stratejisi oluşturabilirsiniz.
Sağlık Dijital Pazarlama Stratejisi
- Web Sitesinde Kolay Gezinme
- Bilgilendirici Bir Blog
- Çözüm Üretici E-postalar
- Eğiten ve İlham Veren Videolar
- Güçlü SEO Özellikleri
- Sosyal Medyayı Stratejik Kullanmak ipuçlarını içerir.
Sağlık Sektöründe Güçlü Bir Dijital Pazarlama Stratejisi için 6 İpucu
1. Web Sitesinde Kolay Gezinme
Web sitenizi, kuruluşunuz için “hoş geldiniz paspası” olarak düşünebilirsiniz. Web sitesi genellikle, kişilerin kuruluşunuzun bir servisini seçme veya başka bir yere gitme kararında ilk izlenimi yaratarak güçlü bir rol oynar. Bu nedenle kullanıcı deneyimini olabildiğince kolaylaştırmak gerekir. Web sitenizde biri varsa, kendileri veya sevdikleri için cevaplar ararlar ve hızlı bir şekilde aradıklarını bulmak isterler ki böylece harekete geçebilsinler.
Hastalar sağlık hakkındaki bilgiler için çevrimiçi olarak arama yaparlar, bu yüzden web sitenizin hasta odaklı ve kullanımının kolay olduğundan emin olun.
Gezinmesi kolay bir web sitesinde ziyaretçilerin randevu alması, iletişim kurması, kaynakları görüntülemesi veya hasta hesabına giriş yapması oldukça kolaydır. Ayrıca bu öğeleri ana sayfaya koymak kişilerin sitede arama yapmadan istediklerini kolayca bulabilmelerini sağlar.
2. Bilgilendirici Bir Blog
Blog güçlü, kullanıcı dostu bir web sitesiyle birlikte hareket eder. Tıbbi belirtilerle ilgili tüm Google aramalarının yüzde 1’i ve 3,5 milyar Google aramasıyla, her gün 35 milyondan fazla çevrimiçi tıbbi arama yapılıyor. Sağlık sorunları, sorulara cevaplar, hızlı ipuçları ve doktora gitmeden alabilecekleri tavsiyeler hakkında bilgi arayan kişilere zengin blog içeriğini yayınlayarak tüm bu aramalardan yararlanabilirsiniz. Yayın takviminizi sağlık ayları veya kuruluşunuzla ilgili diğer güncel konular etrafında planlamakta fayda var.
Unutmayın, insanlar karşı karşıya oldukları bir tedaviyi, durumu ya da ameliyatı daha önce deneyimleyen diğer hastaların yazdıklarını okuduklarında rahatlarlar, daha önceki hastaların deneyimlerine ve görüşlerine yer vermek blogunuzun okuyucu sayısını artırmanıza yardımcı olabilir. Web sitenizin çeşitli yerlerinde referanslar sunmak çok iyiyken, blogunuz başka bir hastanın deneyimi hakkında detaylı bilgi almak için ise harika bir yerdir. Kısa açıklamalardan ziyade, bloglar, tanıdan toparlanmaya kadar hastaların tüm yolculuklarındaki ayrıntılı öyküleri öne çıkarmaya odaklanır.
Çeşitli sağlık sorunlarını kapsayan daimi bir içerik akışı oluşturun. Navigasyonu, konuları erkek sağlığı veya kalp sağlığı gibi sağlık kategorilerine göre düzenlemek taramayı kolaylaştırır. Ayrıca okuyucular, bu sayede blog aboneliğini kolayca bulabilir ve okuyuculara en çok yorumlanan blog gönderileri gösterilerek etkileşim artırılabilir.
3. Çözüm Üretici E-postalar
Hastaların bilgi bulmak için arama yaptıkları doğrudur, ancak e-posta bu konuda bir adım önde olmak için muhteşem bir yoldur. Kişilerin arama yapmadan istedikleri bilgileri gelen kutularında bulabildiklerini düşünsenize. En az ayda bir e-posta bülteni göndererek, kişilerin kendi sağlıklarına uygulayabilecekleri yeni içerikler sağlayarak hastaları eğitmeye devam edebilirsiniz.
Kitlenizin ilgisini en iyi şekilde çekmenin yolu, e-posta veritabanınızı çeşitli bilgilerle doldurmaktır. Bir alıcının ilgi alanlarına ve ihtiyaçlarına göre e-posta kişiselleştirmesi ve segmentasyonunu kullanın, böylece onlar için alakalı bilgileri almış olurlar. Bir video, mevcut bir blog yazısı gönderebilir veya okuyuculara çeşitli konularda bilgi verecek endüstri haberlerini paylaşabilirsiniz. Bunları kuruluşunuzda veya sağlık endüstrisinde olup bitenlere göre önceden planlamanız daha faydalı olacaktır.
Mesela anaokuluna gidecek çocukların karşılaşacağı sorunlar ile ilgili endişe duyan velilere e-posta gönderecekseniz, bunu Ağustos ayında okul açılmadan önce yapmak ebeveynlerin aradıkları sorulara cevap bulmak konusunda önceden yardımcı olacaktır.
4. Eğiten ve İlham Veren Videolar
İzleyiciler görsel içeriğe giderek daha fazla yöneliyor. Wordstream’e göre, çevrimiçi etkinliğin üçte biri video izlemeye harcanıyor. Doktorlarınızın kendi uzmanlık alanlarıyla ilgili konuşurken videolarını çekmek, kaçınılmaz olarak doktorların güvenilirliklerine katkıda bulunacak ve doktorlarınızın sahip olduğu uzmanlıklarını arayan izleyici kitlesini yakalayacaktır.
Uzmanlık alanları hakkında tutkuyla konuşan, hastalara bakma konusundaki görüşlerini açıklayan, bir durumu veya prosedürü açıklayan bir videoda doktoru izlemek, özellikle de tedavi için bu doktoru gördüklerinde hastanın yaşadıklarıyla ilgili daha rahat hissetmesini sağlayabilir. Video, hastayı daha önce doktorla tanışmış gibi hissettirebilir ve yüz ifadelerini, tavırlarını ve hatta sesini duyarak rahatlık düzeyini artırabilir.
Blog gibi, referanslar için uygun bir yer de video kaynaklarıdır. Başka bir hastanın deneyimini okumaktan daha iyi olan tek şey, deneyimi video aracılığıyla görmek ve deneyimi, başından sonuna kadar tanımlayan doktor, hasta ve aile üyelerini duymaktır. Video güçlü bir araçtır; ışık, müzik ve hikaye yapısı, hikayeyi bir blog yayınının yapamadığı şekillerde anlatırken duyguları ortaya çıkarmak için birlikte çalışır. Bu öğeler tutku, umut, cesaret, korku ve başkalarının yazılı ifadelerinin yakalayamadığı duyguları uyandırabilir.
5. Güçlü SEO Özellikleri
En iyi görünümdeki ve en bilgilendirici web sitesine, blog yayınlarına, e-postalara ve videolara sahip olabilirsiniz, ancak kimse onları bulamıyorsa ne kadar iyi olduklarının ne önemi var ki? Arama motoru optimizasyonu (SEO) süreci sayesinde, içeriğinizin kişilerin kullandıkları anahtar kelimeleri temel alarak oluşturduğunuzda organik trafiğin kalitesini ve miktarını artırabilirsiniz. Birkaç servis line’ına sahip bir hastaneniz varsa, her sayfada kullanılacak en iyi anahtar kelimeleri belirlemek için SEMrush veya HubSpot anahtar kelime aracı gibi bir araçla anahtar kelime araştırması yapmak; şu anda hangi anahtar kelimelerin, web sitenize ve rakiplerinize trafik yönlendirdiğini araştırmak yararınıza olacaktır.
Sağlık bakımı için SEMrush’ta arama yaparken, en iyi anahtar kelimeleri, arama hacmini, anahtar kelime zorluk derecesini ve tıklama başı maliyetini (TBM) görürsünüz:
Bu sonuçları kullanarak, yüksek arama hacmiyle daha düşük bir zorluk derecesine (yani sıralamak zor değil) sahip bir anahtar kelime seçin. İçeriğinizi bu anahtar kelimeye göre geliştirip bunu metninizde kullanın. Belirli bir hizmetin etrafındaki bir sayfayı optimize etmek için, sayfayı sayfa başlığına, H1’e, meta açıklamasına, URL’ye, alt görsel etiketlerine ve sayfanın gövde kopyası içine eklemeniz gerekir. Aynı anahtar kelimenin ve ilgili alt konuların etrafında içerik oluşturabilir ve bu sayfaya backlink verebilirsiniz.
Anahtar kelimeler önemlidir, ancak metnin tamamında doğal görünmeleri gerekir. Sayfadaki anahtar kelime grubunun aşırı kullanılmasından kaçının; İfadeniz çok fazla sayıda görünüyorsa, ne yazık ki Google “(keyword stuffing) anahtar kelime doldurma” için sizi cezalandıracaktır.
6. Sosyal Medyayı Stratejik Kullanmak
Sağlık kuruluşunuz sosyal medyada yoksa, kitlenizle bağlantı kurmak için büyük bir fırsatı kaçırıyorsunuz demektir. Sosyal medya doğru kullanıldığında mükemmel bir tanıtım aracıdır.
Infographics Archive’e göre, sosyal medya kullanıcılarının yüzde 60’ının, doktorlar tarafından bir grupta paylaşılan sosyal medya yayınlarına ve faaliyetlerine güvenme olasılıkları yüksektir. Mesajlarınızı akıllıca planlayın; mesajın daha önce doktorlar tarafından yazılan bir bilgi olduğundan emin olun ve sayfanızda çeşitli içerikler sunun. Sosyal medya hastalarınıza ulaşmanızı sağlar.
Hastalara bakan personelini, yaklaşan olayları ve düzinelerce pozitif hasta değerlendirmesini vurgulayan videoları, blog gönderilerini paylaşan bir hastane sosyal medyayı başarılı kullanıyordur. Hastaları hastanenin doktor sayfasına götüren “Şimdi Rezervasyon Yap” düğmesini kullanarak hastaların bir dokümanı kendi ihtiyaçları için kolayca bulabilmelerini sağlayabilirsiniz.
Hepsini Bir Arada Kullanın
Güçlü bir sağlık dijital pazarlama stratejisi, her bir bileşeni birbiri ile senkronize olacak şekilde yönetildiğinde etkili olur. Değişiklikleri veya güncellemeleri tartışmak için pazarlama stratejinizle ilgili ekibinizle düzenli olarak görüşmenin yanı sıra, bu öğeleri bir içerik yönetim platformuna bağlayın. Bu, çalışmalarınızın performansını bir bütün olarak izlemenizi ve iyileştirilmesi gereken alanları belirlemenizi sağlar. Aslında, birçok sağlık kuruluşu zaten dijital pazarlama çalışmalarını HubSpot veya benzeri platformlarda yönetiyor. Bunu yapmak, önceki çalışmalarını gözden geçirmelerine yardımcı olur ve gelecekteki stratejilerini daha kolay planlamalarını sağlar. HubSpot gibi platformlar, sağlık sektörüne ve çekmeye çalıştığınız kullanıcılara daha iyi hizmet vermenize yardımcı olmak için yaptığı sürekli güncellemeler aracılığıyla pazarlama çalışmalarınızı destekleyebilir.