RamazanCAN

Sağlıkta Sosyal Medya: 2022’de Tüketici Bağlılığını Artırmanın 7 Yolu

Sosyal medya, sağlık tüketicisi de dahil olmak üzere her tür tüketici için tartışılmaz bir bilgi merkezidir.

Yalnızca Türkiye’de, her 10 internet kullanıcısından sekizi çevrimiçi sağlık bilgisi arıyor ve bu kişilerin %74’ü sosyal medya kullanıyor . Tüketiciler, ihtiyaç duydukları bilgileri bildikleri ve güvendikleri kaynaklardan almak için en sevdikleri sosyal medya platformlarına tekrar tekrar dönüyorlar.

Bu bilgiyle, birçok tıp doktoru ve sağlık kuruluşu, kitlelerini eğitmek ve onlarla etkileşime geçmek için sosyal medya platformlarından yararlanıyor. 

Sağlık hizmetlerinde sosyal medya, işletmelerin şunları yapmasına olanak tanır:

  • Tüketicileri hakkında değerli bilgiler edinin,
  • Hiper hedefli reklamlar oluşturun,
  • Birinci taraf verileri oluşturun ,
  • Hedeflenen trafiği web sitelerine veya kampanyaya özel açılış sayfasına yönlendirin,
  • Satışları artırmak ve
  • Yatırım getirilerini (ROI) doğrudan takip edin.

Sosyal medya, ürünlerinize ve hizmetlerinize daha geniş hedef kitleler sunar ve bu da uzun süreli ilişkiler kurmanıza yardımcı olur.

Alakalı, ilgi çekici sosyal reklamlar, işletmeniz için daha fazla dönüşüm ve artan gelir anlamına da gelir.

Sağlık kuruluşunuz bugün sosyal medyayı nasıl kullanıyor? Hastaneniz, bağımlılık merkeziniz veya çoklu lokasyon uygulamanız, marka bilinirliğini artırmak, sitenize trafik çekmek, yeni müşteriler oluşturmak, katılımı artırmak ve nihayetinde işinizi büyütmek için Facebook ve LinkedIn gibi platformlardan en iyi şekilde yararlanıyor mu?  

Bu yazıda, markanızı bu yıl ve sonrasında tüketicilere başarılı bir şekilde pazarlamanıza yardımcı olmak için sağlık hizmetlerinde sosyal medya için yedi önemli trendi paylaşıyorum.

2022 için 7 Sağlık Sosyal Medya Pazarlama Trendi

Tüketicilerinizle tercih ettikleri platformlarda alakalı, eğlenceli ve ilgi çekici içerikle buluşmak, uzun vadeli ilişkileri beslemenin ve işinizi büyütmenin en iyi yoludur.

Varlığınızı geliştirmek, katılımı artırmak ve geliri artırmak için sağlık hizmeti sosyal medya pazarlama stratejinizi oluştururken bu önemli alanları göz önünde bulundurun .

1. Sosyal medya reklamcılığı için bütçe ayırın     

Pazarlama bütçelerinin sosyal medyaya zaman ve para ayırmadığı zamanlar vardı. Ancak 2022’de sosyal medya, pazarlama bütçesinin ayrılmaz bir parçası olarak kabul ediliyor. CMO Anketi’nin yakın tarihli bir raporuna göre, katılımcıların %56’sı sosyal medyanın şirketlerinin 2021’deki genel performansına önemli ölçüde katkıda bulunduğunu belirtti. Ayrıca, bu yöneticilerin çoğu önümüzdeki beş yıl içinde sosyal medya harcamalarını ikiye katlamayı bekliyor. Bu durumda, para kazanmak için para harcamanız gerekecek, ancak iş hedeflerinizi belirlemek ve reklam stratejinizi uyumlu hale getirmek, yatırımınızın geri dönüşünü elde etmenize yardımcı olacaktır.

2. Daha derin alıcı kişilikleri geliştirin     

Alıcı kişilikleri , ideal müşterinizin yarı kurgusal temsilleridir ve etkili bir pazarlama stratejisinin çerçevesidir. 2022’de etkili sosyal medya kampanyalarından da sorumlular. Daha derin, bölümlere ayrılmış alıcı kişilikleri, işletmelerin bireysel müşterilerin hedef kitleleri içindeki duygusal ve davranışsal tetikleyicilerini anlamalarına yardımcı olur. Onları çevrimiçi olarak nerede bulacaklarını ve onları neyin işaretlediğini belirlemeye yardımcı olurlar. Sağlık alanında sosyal medya söz konusu olduğunda, alıcı kişiler ayrıca işletmelerin daha kişiselleştirilmiş ve doğru içerik oluşturmasına, dağınıklığı aşmasına ve hedef kitleleriyle etkileşime geçmesine yardımcı olur.

Blogumuz yakın zamanda nesiller arası pazarlama ve kişilerle ilgili birkaç gönderiyi kapsıyor. Demografik veriler aracılığıyla, X Kuşağının % 81’inden fazlasının , %77’sinin aktif kullanıcı olduğu bir Facebook hesabına sahip olduğunu ve bu da onu sağlık kuruluşları için mükemmel bir platform haline getirdiğini öğrendik. Z Kuşağı alıcı kişiliği (25 yaş ve altı), hakkında yazdığımız başka bir nesildir. Bu grup ağırlıklı olarak ( %82 ) ücretli sosyal reklamları atlayarak akran etkileyicilerinin önerilerini tercih ediyor .

Sağlık işletmeleri bu genç kitleden kaçınmaya eğilimli olsalar da yapmamalılar. Z kuşağı, ABD nüfusunun %20’sinden fazlasını temsil ediyor ve her yaştan ve sosyoekonomik statüden etkileniyorlar. Bu ilişkileri bugün kurmak ve beslemek, bu nesil büyüdükçe işinizi olumlu yönde etkileyecektir.

3. Sağlık sektöründe B2B pazarlama için LinkedIn’den yararlanın     

LinkedIn, dünyanın en büyük çevrimiçi profesyonel ağıdır. Profesyonel ilişkilerin kurulduğu, kariyerlerin beslendiği ve işlerin yapıldığı yerdir. COVID, dünya genelindeki işletmeleri etkilemeye devam ederken ve çevrimiçi toplantılar birincil bağlantı aracı olmaya devam ederken, artık B2B pazarlamacıları için içerik pazarlamacılığı kanalı haline geldi. McKinsey & Company tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma , B2B karar vericilerinin %70-80’inin satıcılarla uzaktan etkileşimi ve dijital self-servisi tercih ettiğini ve bu da LinkedIn’in B2B pazarlamacısının sosyal medya araç setinin en üstündeki yerini sağlamlaştırdığını buldu. Kuruluşlar, yetki oluşturmak, yeni müşteriler çekmek ve ortaklıklar geliştirmek için LinkedIn’i zaten kullanıyor. ABD işletmelerinin 2023 yılına kadar LinkedIn reklam harcamalarında 2 milyar doları aşması bekleniyor .


Büyük bir B2B hedef kitlesine sahip sağlık kuruluşları, düşünce liderliğini sergilemek ve daha hedefli yerel, bölgesel veya küresel bir kitleyi çekmek için LinkedIn’den yararlanmalıdır. Sağlık hizmeti sosyal medya pazarlama planınızın bir parçası olarak LinkedIn’e ihtiyacınız olduğuna hala ikna olmadınız mı? 5.000’den fazla işletme üzerinde yakın zamanda yapılan bir araştırmada, HubSpot , LinkedIn’den gelen trafiğin, hem Twitter hem de Facebook’tan yaklaşık üç kat daha yüksek olan %2,74 ile en yüksek ziyaretçiden lidere dönüşüm oranını oluşturduğunu buldu. Bu, LinkedIn’in yalnızca işletmeler için gidilecek bir platform olmadığını, aynı zamanda yüksek kaliteli B2B liderlerinden oluşan zengin bir kaynak olduğunu gösteriyor.

4. Kısa biçimli, dikey video içeriğini benimseyin     

TikTok ve Instagram makaraları , kısa biçimli dikey video içeriğini canlandırdı. Sağlık kuruluşları, en son TikTok trendini takip ederek hedef kitlelerini bulamasalar da, sosyal stratejilerinde kısa biçimli video içeriklerini göz ardı etmemelidirler.

Hubspot’un yakın tarihli bir Instagram Etkileşim Raporuna göre, video içeriği, resim ve atlıkarınca gönderilerinden iki kat daha fazla etkileşim sağlıyor. Aynı şekilde, videolu tweet’ler, video içermeyenlere göre 10 kat daha fazla etkileşim sağlıyor.

Kısa biçimli, dikey video içeriği yalnızca ilgi çekici bir hikaye anlatımı biçimi değil, aynı zamanda işletmelerin hedef kitleleriyle daha derin bir düzeyde bağlantı kurmak, ürünleri öne çıkarmak ve destekledikleri amaçlar hakkında farkındalık yaratmak için kullanabilecekleri güçlü bir araçtır. Bunu sağlık hizmetlerinde sosyal medya için deneyin: Bir hastadan alınan tek kameralı bir video referansını tanıtmak yerine, tüm hikayeyi yakalayan görsel olarak daha ilgi çekici bir video ile kitlenizin ilgisini çekin. Hekimin bakış açısını, hastanın sağlıklı yaşam yolculuğunu ve hastanın sonucunu dahil edebilirsiniz.

5. Kaliteli yaratıcı hizmetlere yatırım yapın     

Çarpıcı reklam öğesi, alakalı bir kullanıcı deneyimi yaratır ve kapsamlı dijital pazarlama stratejinizi güçlendirir. Fark edilmek için benzersiz reklam öğelerine sahip eyleme geçirilebilir tekliflerle evleniyor musunuz ? Günümüzün tüketicileri, içine çekilmek ve eğlenmek istiyor. İlgi çekici marka hikayeleri ve alakalı teklifler istiyorlar. Celtra’nın (küresel bir çevrimiçi pazar araştırma şirketi olan Dynata tarafından hizmet verilen) yakın tarihli bir anketine göre , katılımcıların %51’i , ilgili teklifleri olan yaratıcı varlıkların en akılda kalıcı olduğunu söyledi . Birden çok platformda tutarlı marka bilinci oluşturmak aynı derecede önemlidir. Tüketicilerin %60’ının bir markaya güvenmeme olasılığı daha yüksek

reklamları veya içerikleri web siteleriyle, sosyal platformlarıyla veya uygulamalarıyla eşleşmediğinde. Her tüketici temas noktasında yüksek kaliteli yaratıcı hizmetlere ve uyumlu mesajlaşmaya yatırım yapmak, yalnızca daha derin katılımı teşvik etmekle kalmayacak, aynı zamanda hedef kitlenizde güven oluşturacaktır.

6. Özgün olun ve sosyal medya hedef kitlenizle bağlantı kurun     

Sağlık hizmetleri sosyal medya pazarlaması, şeffaf, anlaşılır, eğitici, tutarlı ve eğlenceli erişilebilir içerik olmalıdır. Tüketicilerin yarısından fazlası (%55) markaların benzer düşünen insanlarla bağlantı kurmak için sosyal medyayı kullanmasını isterken, üçte birinden fazlası (%36) topluluk arıyor. Facebook, Instagram, LinkedIn ve Twitter gibi platformlarda ilişki kurma taktiklerine odaklanan sağlık işletmeleri, sosyal sayfalarını şirket web sitelerinin yanı sıra arama motoru sonuç sayfasının (SERP) en üstünde görme olasılıkları daha yüksektir. Bu taktikleri sosyal medya platformlarınızda uyguladınız mı?

  • Tutarlı bir programda sektör haberlerini ve eğitim içeriğini paylaşın
  • Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtmanın yeni ve heyecan verici yollarını bulun
  • Takipçilerinizle düzenli bağlantılar kurun

7. Birinci taraf veri toplamaya dön     

Google, 2023’ün sonuna kadar üçüncü taraf çerez takibini aşamalı olarak sonlandırdığı için sosyal medya platformlarında reklam vermek giderek daha önemli hale gelecek . 

Sağlık hizmetlerinde sosyal medya, işletmelere daha büyük, daha hedefli kitlelere çok kişisel ve doğrudan bir şekilde ulaşma yeteneği verir. Yıllar boyunca internet, pazarlamacılara kullanıcılar hakkında değerli üçüncü taraf veri noktaları toplama yeteneği vererek, onların giderek daha fazla kişiselleştirilmiş, alakalı reklamlar geliştirmelerine olanak tanıdı. 

Google çerezi parçalanmadan önce, sağlık hizmetleri sosyal medya pazarlaması, kullanıcıları hakkında mümkün olduğunca çok ilk elden bilgi toplamaya odaklanmalıdır. 

Bu, tüketicileri içerik için değerli kişisel bilgileri (beyaz kağıtlar, e-kitaplar, kontrol listeleri, vb.)

Tüketiciler, 2022 ve sonrasında rekabetçi kalmak ve geliri artırmak için oluşturduğunuz her sosyal medya içeriği, stratejisi veya kampanyasının odak noktası olmalıdır. Sağlık hizmetleri tüketiciliği artmaya devam ettikçe, yüksek kaliteli, dikkat çekici yaratıcı, çekici marka hikayelerine ve ilgi uyandıran ve ilham veren ilgili tekliflere duyulan ihtiyaç da artıyor .

Leave a Comment