Google Dijital Atölye Nedir?
Google Dijital Atölye Nedir?
Günümüzde üniversite sayılarının artmasıyla birlikte üniversite mezunlarının oranı oldukça arttı. Bununla birlikte, yeni mezunların işe girişi esnasında yaşanan rekabet arttı.İşverenler ve şirketlerin insan kaynakları departmanları, eğitim bilgilerinizin yanı sıra başvurduğunuz alan üzerine iş deneyimi, kurs ve sertifikalarla özgeçmişinizi doldurmuş olmanızı, o alana dair tutku ve birikiminizi görmek istiyorlar. Dijital pazarlama ve sosyal medya üzerine bir kariyer planınız veya ilginiz varsa, bir an önce bu alanlarda sertifika veren kurs programlarını araştırmaya başlamanız gerekiyorken bu konuda Google Dijital Atölye yardımınıza yetişiyor.
Google Türkiye, her yaştan ve her kesimden kitlenin dijital dünyaya giriş yapmasını ve kariyer adımlarını atmaya başlamasını sağlayabilmek için Dijital Atölye adlı bir eğitim projesi oluşturduğunu tüm Türkiye’ye duyurdu. Google Dijital Atölye, T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, TOBB ve İŞKUR kurumlarının işbirliği eşliğinde başlatmış olduğu bir program ve hem çevrimiçi hem de yüz yüze eğitimlerin dahil olduğu ücretsiz bir eğitim programı hizmete sunuyor.
Google Dijital Atölye Nedir?
Yakın zamanda T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Sayın Dr. Mehmet Müezzinoğlu ve Google Türkiye Ülke Müdürü Bülent Hiçsönmez’in katılımı ile birlikte düzenlenen basın toplantısı esnasnda paylaştıkları bilgilere göre Google bu projeye 10 milyon TL’lik bir yatırım sağlayacak ve bunun yanında KOBİ’lerin internete dönüşümünü de hızlandırmak için ayrıca çalışacak. Türkiye’nin 9 ilinde yüz yüze sınıf eğitimleri yakın zamanda düzenlenecek ve bu eğitimlerin kapıları katılmak isteyen herkese açık olacak. Merakla beklediğiniz bu şanslı şehirler hangileri sorusunu da hemen cevaplayalım. Bu iller şimdilik Antalya, Bursa, Gaziantep, Van, Kocaeli, İzmir, Kayseri, Samsun, İstanbul ancak ilerleyen zamanda mutlaka artacaktır.
Türkiye’de KOBİ’lerin dijital yetenekleri şuanda ne durumda?
Paylaşılan rakamlar baz alındığı zaman Türkiye’deki KOBİ’lerin yüzde 33’ünün teknolojiyi nasıl kullanacağı konusu üzerine yorum yapabilecek net bir fikir sahibi olmuş kişi henüz maalesef yok. Boston Consulting Group işbirliği eşliğinde hazırlanan Türkiye İnternet Ekonomisi Raporu’na bakılarak söylenebilir ki, internet aktivitesi oldukça yüksek olan KOBİ’ler, geçtiğimiz üç yıl içindeki süreçte ortalama olarak yüzde 17’lik bir büyüme yaşamış ve çalışan sayılarında ise ortalama yüzde 24 değerinde bir artış sağlamış. İşte Google Dijital Atölye de bu dijital yeteneklerin artırılmasını ve büyüme oranlarını ve çalışan sayılarını arttırmayı hedeflemekte.
Google Türkiye Ülke Müdürü Sayın Bülent Hiçsönmez, Türkiye’nin nüfusunun yüzde 57’sinin 35 yaş altında olan bir kitleden oluştuğunu söyledi ve bu yüksek potansiyelin dijital yeteneklerle donatılarak önemli değerlere dönüştürülmesi gerektiğini paylaştı. Genç nüfusun ilgisini şimdiden çeken bu konu üzerine yapılacak eğitimlere ilginin yüksek olacağı gibi geri dönüşünde de yüksek bir başarı oranı bekleniyor. Bakan Müezzinoğlu’da Türkiye’nin nüfus yaşının Avrupa nüfusunun genelinden ortalama olarak 10 yaş kadar genç olduğunu ve genç potansiyelimizi dijital dünyada icat çıkarmak yönünde etkin bir biçimde kullanmamız gerektiğinin önemle altını çizdi.
Google Dijital Atölye projesi çatısı altında web sitesi kurmaktan dijital pazarlamaya, e-posta pazarlamasından web analizine kadar uzanan 23 farklı konu başlığı altında ücretsiz olarak eğitim kaynaklarına erişmek mümkün hale getirilecek.