Google İşletme Profili Nedir ve Daha Fazla Sağlık Hizmeti Tüketicisine Ulaşmak İçin Nasıl Kullanılır?
Yerel bir SEO stratejiniz yoksa , büyük ve yüksek potansiyel bir kitleyi kaçırıyorsunuz. Google işletme sayfası – Google İşletme Profili – yerel SEO sıralamanızı iyileştirmenin ve yeni tüketiciler çekmenin en iyi ücretsiz yollarından biridir.
Google her gün 2 milyardan fazla ziyaret alarak onu dünya çapında en çok ziyaret edilen web sitesi yapıyor. Belki daha da çarpıcı olan bu günlük aramaların %46’sı yerel amaç içeriyor.
İnsanlar, yerel işletmeler hakkında ihtiyaç duydukları bilgileri almanın etkili bir yolu olarak Google’ı kullanıyor.
Daha bu sabah, belirli bir ürünü nereden satın aldığımı hatırlamaya çalışıyordum. Uzun süredir kayıp olan bir makbuzu veya kredi kartı ekstresini boş yere aramak yerine, doğrudan Google’a gittim. Birkaç dakika içinde arama motoru sonuç sayfasının (SERP) sağ panelinde işletmenin adını ve iletişim bilgilerini buldum. Kolaylık eşsizdir.
Sadece mağazanın adını, fiziksel konumlarını ve ne zaman açılacaklarını bilmekle kalmıyorum, aynı zamanda ihtiyacım olan ürünü taşıyıp taşımadıklarını teyit etmek için arayabileceğim bir telefon numaram da var.
Bunu sana neden anlatıyorum?
Hastalarınız da tüketicidir ve bir sağlık hizmeti sağlayıcısı veya diğer sağlık hizmetleri ararken, bunu yapmak için Google’ı kullanma olasılıkları yüksektir.
İşletme Profiliniz, rekabet gücünü korumak için düzenli olarak yenilenen zamanında ve doğru bilgilerle arama sonuçları sayfasının en üstünde görünmelidir.
Google Benim İşletmemi kullanabilirsiniz ama Google’ın kurallarına göre oynamak zorundasın. Google, alakalı anahtar kelimelere, kullanıcıya yakın fiziksel konumlara ve aşağıdakiler gibi birkaç önemli bilgiye sahip işletmeleri tercih eder:
- Web Sitesi URL’si
- Talimatlar
- Telefon numarası
- Musteri degerlendirmeleri
- Kısa iş özeti
- Fotoğraflar
Hastaneler, sağlık sistemleri ve çok konumlu klinikler , yerel SEO’yu iyileştirmek, rakiplerini geride bırakmak ve güvenilirlik oluşturmak için bir Google işletme sayfasının yeni yeteneklerinden ve gelişmelerinden yararlanmalıdır. Google İşletme Profili, işletmelerin halk sağlığı bildirimlerini, geçici hizmet değişikliklerini ve duyuruları gerçek zamanlı olarak paylaşmasını da kolaylaştırır.
Bugünkü blog yazımda şunları paylaşıyorum:
- Google İşletme Profili nedir,
- Sağlık kuruluşlarının bunlara neden ihtiyaç duyduğu,
- Hangi bilgileri öne çıkarabileceğinizi ve
- Etkili bir şekilde nasıl kurulur ve yönetilir.
Google İşletme Profili nedir? (Eskiden Google My Business veya GMB olarak biliniyordu)
Google İşletme Profili, yerel SEO sıralamanızı tek başına iyileştirebilen ücretsiz, kullanımı kolay bir yerel listeleme platformudur. Birçok kişi buna bir Google işletme sayfası diyor.
Yalnızca işletmenizin yerel işletme aramaları sonuçlarında nerede göründüğünü önemli ölçüde etkilemekle kalmaz, aynı zamanda arama yapanların işletmenizle ilgili ilgili ayrıntılara anında erişmesini sağlar.
İsim Değişikliğinin Tarihçesi ve Son Özellikler
2021’de Google, Google My Business’ı Google Business Profile olarak yeniden adlandırdı. Takip edenler için, bu, 2005’teki başlangıcından bu yana yerel listeleme ürünleri için beşinci isim değişikliğidir:
- 2005: Google Yerel İşletme Merkezi
- 2009: Google Rehber
- 2011: Google+ Yerel
- 2014: Google Benim İşletmem
- 2021: Google İşletme Profili
Ancak bu değişiklikler kararsızlıkla karıştırılmamalıdır. Google işletme sayfası, kullanıcı davranışını sürekli olarak analiz eder ve etkinliğini en üst düzeye çıkarmak için ürünlerini optimize eder.
Son Özellikler
Bu yeni ve geliştirilmiş Google İşletme Profili aracı, birden çok konuma sahip büyük işletmeleri tam olarak destekler. Yeni özellikler arasında çeşitli görevleri doğrudan Arama veya Haritalar’dan tamamlama özelliği bulunmaktadır:
- İşletmeniz için başvuru yapın ve doğrulayın
- Girişinizi güncelleyin (ör. işletme bilgileri, telefon numarası, işletme açıklaması, işletme kategorisi vb.)
- İncelemeleri ve yıldız derecelendirmelerini görüntüleyin ve yanıtlayın
- Anında Google gönderileri oluşturun ve özel teklifleri tanıtın
Google İşletme Girişinin Sağlık Kuruluşları İçin Önemi
Erişiminizi genişleten, güven oluşturan, yüksek kaliteli bilgiler paylaşan ve yüksek niyetli kitleleri hedefleyen bir İşletme Profili ile sağlık kuruluşunuzu veya çok konumlu uygulamanızı SERP’lerin zirvesine taşıyın.
Her fiziksel konumun kendi Google işletme sayfası olsa da, daha büyük işletmeler ve çok konumlu uygulamalar, işletme gruplarını İşletme Profili Yöneticisi (Google My Business için fka panosu) aracılığıyla yönetebilir.
İş grubu, tek bir kuruluş tarafından toplu olarak yönetilen bir grup iş profilidir. Sağlık kuruluşları, Business Profile Manager’dan aynı anda birden çok profilde değişiklikleri kolayca uygulayabilir.
Google işletme girişinin kuruluşunuz için önemini bilmek istiyorsanız, Google İşletme Profilini oluşturmak, yönetmek ve optimize etmek için beş neden:
- Farkındalık Google’ın arama sonuçlarında daha fazla yer kaplayın ve daha geniş bir kitleyi çekin.
- Marka imajı İlk izlenimlere rehberlik edin, hizmetleri (örneğin teletıp) tanıtın ve sağlam bir profille işletmenizin imajını geliştirin. Şirket logonuz, web siteniz , sosyal bağlantılar, resimler, ürünler ve hizmetler, şirket açıklamanız vb. gibi öğeleri ekleyin .
- İncelemeler ve derecelendirmeler Güvenilirlik oluşturun, yeni hastalar çekin, hasta deneyimini iyileştirin ve hasta incelemelerine hızla yanıt vererek yerel SEO’yu iyileştirin. Google’ın algoritması, birkaç çevrimiçi incelemeye sahip işletmeleri tercih eder. BrightLocal’a göre, her zamankinden daha fazla tüketici çevrimiçi incelemeleri okuyor . 2021’de tüketicilerin %77’si “her zaman” veya “düzenli olarak” yerel işletmelere göz atarken yorumları okuyor (2020’ye göre %17 artış). Ve yorum bırakan tüketicilerin %20’si 24 saat içinde özenli bir yanıt bekliyor.
- Google Haritalar İnsanlar genellikle Google Haritalar’da yerel işletmeleri arar. Güçlü bir İşletme Profili ile Google Arama ve Google Haritalar’daki varlığınızı otomatik olarak iyileştirin.
- Yerel SEO Site trafiğini, incelemeleri ve yıldız derecelendirmelerini artırmak için uygulamanız veya kuruluşunuz hakkında yerel bilgileri çevrimiçi olarak talep edin ve yönetin.
Google İşletme Sayfanızda Hangi Bilgileri Öne Çıkarabilirsiniz?
Sağlık kuruluşları, profil listesine aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli bilgiler ekleyerek potansiyel hastaların işleri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olabilir:
- Uygulama adı ve yeri
- İletişim bilgileri (ör. web sitesi, telefon numarası) ve mesajlaşma tercihleri
- Çalışma saatleri
- Şirket tanımı
- Mevcut hizmetler
- Sanal bakım (teletıp) ve randevu bağlantıları
- Kabul edilen sigorta
- Kabul edilen kredi kartları
- Fotoğraflar
- Gönderiler (içeriği doğrudan arama motoru sonuç sayfasındaki yerel panelinize gönderin)
İşletmenizin güçlü bir Google İşletme Profili varsa, tüketicilerin işletmenizin saygın olduğunu düşünme olasılığı 2,7 kat ve fiziksel konumunuzu ziyaret etme olasılığı %70 daha fazladır .
Google İşletme Profilinizi Nasıl Kurar ve Yönetirsiniz?
Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi arayan yerel hastalar için Arama ve Haritalar’da görünecek bir Google İşletme Profili oluşturmaya yönelik basit bir kılavuzu burada bulabilirsiniz. Başlamadan önce, gereksinimlerin bir listesi:
- İşletme adı
- Ana kategori (ör. sağlık hizmeti)
- Fiziksel konum veya hizmet alanları
- Telefon numarası
- İnternet adresi
Profilinizi Nasıl Kurarsınız?
Yerel SEO’nuzu geliştirmeye ve yeni hastaları çekmeye hazır mısınız? Google İşletme Profilinizi oluşturmak için şu adımları izleyin:
- İşletme Profili Yöneticisini ziyaret edin
- Google Hesabınızda oturum açın veya hesabınızı oluşturun
a. Yeni hesaplar için iş e-posta alan adınızla kaydolduğunuzdan emin olun. - İşletmenizin adını girin ve ‘İleri’yi tıklayın. a. Birisi şirketi zaten doğrulamışsa, İşletme Profili sahipliğini talep edebilirsiniz.
- Bir işletme kategorisi arayın ve seçin ve ‘İleri’yi tıklayın.
- Müşterilerin ziyaret edebileceği bir yeriniz olup olmadığını seçin.
a. Fiziksel adresi olan işletmeler için ‘Evet’i tıklayın, işletme adresinizi girin ve ‘İleri’yi tıklayın.
B. Fiziksel adresi olmayan şirketler için ‘Hayır’ı tıklayın. - 20’ye kadar hizmet bölgesi girin (örn. şehirler, posta kodları veya diğer alanlar)
a. Öneri: Hizmet alanlarını 2 saatlik sürüş aralığına dahil edin. - İşletmenizin telefon numarasını ve web sitesi URL’sini girin ve ‘İleri’yi tıklayın.
- ‘Bitir’i tıklayın.
- Bilgilerinizi gözden geçirin, bir doğrulama seçeneği belirleyin ve talimatları izleyin.
Profilinizi Optimize Etmenin ve Yönetmenin 4 Yolu
Google İşletme sayfanızı talep ettiğinizde, güncellediğinizde ve doğruladığınızda, işletmenizin Google algoritması için çekici kalmasını sağlamak için onu aktif olarak yönetmeniz önemlidir.
Google İşletme Profilinizi optimize etmenin ve yönetmenin dört temel yolu :
1. Düzenli olarak yayın ekleyin Google yayınları, Arama ve Haritalar’da işletme sayfanızın yanında görünür, ancak buradaki sorun, yedi gün sonra kaybolmasıdır. Google algoritmasının girişinize geri gelmesini sağlayın ve haftalık olarak çeşitli içerik türleri yayınlayarak yerel SEO’yu artırın:
- COVID-19 güncellemeleri
- Ne var ne yok
- Olaylar
- Teklifler
- Ürün veya hizmet spotları
2. Kullanıcı incelemelerini teşvik edin ve yanıtlayın Olumlu yorum yapanlara teşekkür edin ve olumsuz yorumlara takdirle yanıt verin ve çözümler sunun. Müşteri incelemelerine yanıt vermek, markaların güven oluşturması, organik SEO’yu iyileştirmesi ve arama sıralamalarını yükseltmesi için mükemmel bir yoldur. Tüketicilere de önemli bir mesaj veriyor: Firmanız özenli ve hasta memnuniyetini ön planda tutuyor. Google ayrıca işletme kalitesini, kullanıcı incelemelerinin miktarına ve kalitesine göre belirler. Bu, birkaç olumlu müşteri yorumuna sahip listelerin SERP’de az sayıda veya önemli sayıda olumsuz incelemeye sahip listelerden daha sık görüntüleneceği anlamına gelir.
Sağlık kuruluşlarının tüm hasta incelemelerine yanıt verirken HIPAA uyumluluğunu sürdürmesi gerektiğini de belirtmek önemlidir. Bu, elbette, korunan sağlık bilgilerinin (PHI) gizli tutulması anlamına gelir – birisi incelemesinde zaten açıklamış olsa bile. Bu, aşağıdaki gibi bilgileri içerir:
- İsim
- Telefon numarası
- Doğum günü
- Randevu tarih ve saatleri
- Test sonuçları
- teşhis
3. Soruları yanıtlayın ve SSS yayınlayın Hastalarınızın sorularını yanıtlayarak ve eksik olduğunu düşündüğünüz soruları İşletme Profilinizin ortasında bulunan ‘Sorular ve yanıtlar’ bölümünde yayınlayarak onlarla etkileşimde kalın.
4. İşletme Profilinizi güncel tutun Google İşletme Profilleri bir set değil ve unut gitsin taktiği. Bilgilerinizi gerektiğinde gözden geçirmek ve düzenlemek için İşletme Profili Yöneticinizde ayda en az bir kez oturum açmanız çok önemlidir, çünkü herkes -evet, herkes- profilinizi düzenleyebilir.
Bu özellikle hastaneler ve çoklu yerleşim uygulamaları için önemlidir. Google İşletme Profili Yöneticisi, tüm konumlarınızı tek bir yerden yönetmenize ve tüm girişlerde doğru ve tutarlı içerik paylaşmanıza olanak tanır. Google’ın başka bir yerde çelişkili bilgiler keşfetmesi durumunda giriş bilgilerinizi değiştirebileceğini unutmayın; bu nedenle, tüm tüketici temas noktalarında (ör. İşletme Profili, web sitesi, sosyal, vb.) doğruluk ve tutarlılık sağlamak önemlidir.
Hastalarınızda güvenilirlik ve güven oluşturmak, yerel SEO’yu artırmak ve rakiplerinizi geride bırakmak için Google işletme sayfanızın muazzam gücünden yararlanın.