Instagram Reklamlarınızdan Yüksek Geri Dönüş Alabilmek İçin 10 İpucu
Sosyal medya dünyası ortaya somut olarak çıktığı 10 yıldan beri baş döndürücü hızla yenilik, gelişme ve yeni yaklaşımlar doğuruyor. Twitter’ın hızla yükselişi ve düşüşü, Facebook dışındaki ağların ortaya çıkışı, farklı ağların diğer ağlarla entegre çalışması gibi sayısız yaklaşım izledik ve izliyoruz. Son döneminse sosyal medyadaki tartışmasız yıldızı Instagram. Facebook’un satın almasından sonra(aslında öncesi de vardı) hızla yükselişe geçen Instagram, dünyada en aktif kullanılan ve en fazla etkileşim yaratan ağ. Facebook satın almadan önce reklam imkanları olmayan Instagram, Facebook’un reklam modüllerine entegre olunca, markaların iletişim yapabilmesi için çok daha etkili bir ağ olarak öne çıkmaya başladı. Facebook’un reklam modüllerinin imkanları elbette Instagram reklamlarının yönetilmesini kolaylaştırdı ancak reklam vermenin kolaylaşması ya da teknolojik imkanlar demek Instagram reklamlarından yüksek geri dönüş alınması anlamına gelmiyor. Yaratıcılık ve teknolojinin verimli kullanılması geri dönüş yaratabilmek için kritik unsur. Instagram reklamlarından daha yüksek geri dönüş alabilmeniz için ipuçlarını sizin için derledik.
1- Hedef Kitlenizle Alakalı Reklamlar Yaratın
Hedef kitleyle alakalı içerik yaratırken ilk oluşturduğunuz kampanyayı kitlenizi tanımak için kullanın. Satış hedeflerine odaklanmaktansa hedef kitlenizi harekete geçiren şeylere odaklanın. Hedef kitleniz Instagram’da hangi eylemlerde bulunuyorlar? İstediğiniz hedef kitle davranışını gözlemleyin. Bu verilere dayanarak hedef kitlenizle alakalı içerikleri onlara iletebileceğiniz bir plana dökebilirsiniz.
Bonus: Instagram’da Hedef Kitle Nasıl Seçilir?
En İyi Müşterilerle Güçlü Bir Etkileşim İçin Özel Hedef Kitleleri Kullanın
Özel hedef kitleler Facebook, vb uygulamalarda içeriklerinizi görmüş veya izlemiş Instagram kullancılarıdır.
Yeni Takipçiler İçin Birbirine Benzer Kitleleri Kullanın
Benzer kitleler daha fazla sayıda kullanıcıya ulaşmak için anahtar noktadır. Bu kitleleri saptamak işinizin demografik bilgileri ve üst düzey müşteri grubu profillerinizle sağlanır.
Birinci Elden Kullanıcı Deneyimi İçin Kişisel Hesap Açın
Bazen hedef kitlenizin isteklerini anlamak ve tanıtım yapmanın en iyi yolu onların seviyesine inmektir. Bir hesap açın ve bu hesabı içerik tüketicisi olarak kullanın. Platformu hedef kitlenizin nasıl kullandığını anlayıp onlara çekici deneyimler yaratın.
2- A/B Testi İle Farklı Reklam Görselleri Kullanın
Sizin de çok iyi bildiğiniz gibi, Instagram görsellerle hedef kitlenize etkileşim yaratacak bir platform sunuyor. Hangi reklamların hedef kitleniz için daha çekici olduğunu anlamak için A/B testi yapın. A/B testini farklı programların sonrasına, farklı eylem çağrılarına ve farklı görsellere uygulayabilirsiniz.
3- Görselinizin %20’den Fazlasını Metin Kaplamasın
Instagram reklam görselinizdeki metin, görselin %20’sinden daha fazla olmamalı. Eğer metin eklemek zorundaysanız metnin çekici olduğundan emin olun. Marka kimliğiniz ve mesajınızı tamamlayan bir metin seçin. Aynı zamanda konuşma balonları ve benzeri araçlar kullanabilir veya reklamın metnini görselden çıkarıp, başlığa ekleyebilirsiniz.
4- Güçlü Bir Odak Noktasıyla Net bir Görüntü Kullanın
Görsellerinizi basit ve düzenli kullanın. Basitlik, kullanıcıların spesifik mesajlara ya da elementlere odaklanmalarını sağlar, çünkü herkes ama inanın herkes Instagram’da ve Instagram’d a iletişim yapıyor. Farkındalık yaratmanız için netleşmek şart. İdeal olarak, paylaşımınız ana mesajı veya görsel özneyi arka plandaki birkaç detayla destekleyen bir paylaşım olmalıdır.
5- Zekice Markalama Yapın
Markanın adını veya logoyu herhangi bir reklamda ilgi odağı yapmak çekici gelebilir. Fakat mesajınızı Instagram kullanıcılarına iletirken yaklaşımınızın daha çekici olmasını istersiniz. Kullanıcılar olduklarından çok daha bilgililer ve kafa karıştırıcı reklamlara karşı isteksizler. Müşterilerinden daha çok kendileriyle ilgilenen markalar Instagram’da bu durumun sıkıntısını yaşayabilirler.
Hatırlanabilir, sizin mesajınızla bağlantılı ve mümkünse eşsiz hashtagleri reklamlarınıza katmaya çalışın. Aynı zamanda oluşturduğunuz diğer içerikler için de bu hashtagleri kullanın. Eğer kullanıcılar bu hashtaglere tıklarsa, reklamlar sayesinde daha çok kitleye ulaşırken, konuyla bağlantılı ürettiğiniz daha çok içeriğe ulaşabilirler.