RamazanCAN

Sağlık Turizminde Dijital Pazarlamanın Yeri ve Önemi

Herkese merhaba. Bir başka yazıda yine birlikteyiz.

Bu yazımızda da geçen sayımızda söz verdiğimiz gibi bugün sizlerin istekleri doğrultusunda “Sağlık Turizminde Dijital Pazarlama” konusuna değineceğiz.


Sağlık turizmi, bireylerin kendi ülke sınırlarını terk etmek ve sağlıklarını yeniden kazanmak için başka bir ülkede tedavi görmek istemeleri anlamına gelmektedir. Dünyada ve ülkemizde sağlık turizmi son yıllarda hızla yükselen bir trend olup özellikle önemli bir alternatif turizm türüdür.

Sağlık turizminde dijital pazarlama, şüphesiz talebi yaratmamızı ve yönlendirmemizi sağlıyor. Öncelikle şu soruyla başlamalıyız: “Sağlık Turisti Neden Yurtdışında Tedavi Olur?” Buradan yola çıkarak kendi bünyemizde geliştirdiğimiz hizmetleri ön plana alarak başlıyoruz.

  • Fiyat Avantajı
  • Özel Tedaviler
  • Yüksek teknoloji
  • Hız/ Konfor/ Bakım

Hastaların karar verme süreçleri ile ön plana koyduğumuz hizmetler arasında bir koordinasyon kurmalıyız. Karar verme süreci kendini bilgilendirme ve farkındalıkla başlar. Pazarlama sürecine bu döngü ile başlamakta fayda var. Bir sonraki aşama hasta tarafından değerlendirmedir. Hizmetlerimiz bu aşamada dikkat çekmelidir.

Tamam. Hastalar sizi internette nasıl buluyor? Öne çıkan parametreleri listelememiz gerekirse:

  • Stratejik bir web sitesi
  • Çevrimiçi pazarlama
  • Dijital Halkla İlişkiler Yönetimi
  • Etkili Bir Sosyal Medya Yönetimi

Yurt dışı/yurt dışı için dijital pazarlama ağınızı oluştururken dikkat etmeniz gereken başlıkları sıralayacak olursak;

  1. Dijital Dünyaya Açılan Kapınız ‘Web Siteniz’

En az üç dil içeren ve sağlık kuruluşunun vizyon ve misyonunu tam olarak açıklayan bir web siteniz olmalıdır. Verdiğiniz hizmetleri sade ve anlaşılır bir şekilde açıklamaya özen göstermelisiniz. İlgili ülkeler için geliştirilen içeriğin yanı sıra görsel tasarımları da ülkelere uygun şekilde seçmelisiniz. Kullanıcı dostu, bilgilendirme ve karar verme süreçlerini olumlu yönde etkileyecek bir web sitesi altyapısı oluşturmalısınız.

2. Herkesle İletişim Kurmanızı Sağlayan ‘Sosyal Medya Kanalları’

  • Hizmetlerinizi tanıtmak istediğiniz sağlık pazarları hakkında araştırma yapın ve bilgi edinin.
  • Sağlık piyasasına ilişkin epidemiyolojik verileri dikkatle izleyin.
  • Rekabet analizleri yapın.
  • Tüm sosyal medya kanallarında aynı dili kullanmaya ve aynı mesajı vermeye özen gösterin.
  • Bölgelere göre özgün içerik ve tasarımlar kullanın.

3. Dijital Medya Reklamları (Bütçem kısıtlı – Nasıl reklam verebilirim?)

Her bütçeye uygun, etkili bir çevrimiçi pazarlama mümkündür. Burada önemli noktalar aşağıdaki gibidir:

  • Ulaşmak istediğiniz ülkeyi belirleyin.
  • Ön plana çıkarmak istediğiniz/ talep yaratmak istediğiniz hizmetleri tanımlayın.
  • Bütçeyi bölgelere göre planlayın.
  • İlgili sağlık pazarındaki rekabeti araştırın.
  • Yasal gereklilikler hakkında bilgi sahibi olun.

Dijital pazarlama faaliyetlerinin yanı sıra saha ve iletişim faaliyetleri de son derece önemlidir.

Daha geniş açıdan bakıldığında evet, ‘dijital pazarlama’ etkili ve aktif bir yöntemdir ancak masanın ayaklarından sadece biridir. Gerçekleştireceğiniz saha ve iletişim faaliyetleri ile sağlık turizmi faaliyetlerinizi sürekli hale getirebilirsiniz.

Leave a Comment